2011. április 3., vasárnap

KÉPVISELŐ- ÉS EKLER FÁNKOK

Az ötlet, hogy itthon is süssek ilyet abból fakadt, hogy a nagyfiamnak névnapja volt. Mivel születésnapra jár torta,  nem névnapra, így azt gondoltam ki, hogy ekler fánkokból kirakom a nevét. Nagyon örült neki:)
A többi tésztából pedig képviselő fánkokat sütöttem.
A receptre többen is kíváncsiak voltatok, így hát leírom.
A tésztát most nem zsírral készítettem, mivel nem volt itthon fél kiló, hanem sütőmargarinnak, de lehet elvileg ugyanilyen mennyiségű olajjal is.
Szóval:
* 500 g zsiradék
* 5 dl víz
* 20 g cukor
* 10 g só
* 500 g liszt
* 10-12 db egész tojás

A készítés pedig a következő. Tűzre teszek egy lábasban vizet, amibe belerakok zsiradékot, sót és cukrot is. Ha forr, akkor mehet bele a liszt is, amit addig keverek (le ne süljön!), amíg el nem válik a tészta az edény falától.
Ekkor fém keverőtálba téve, még melegen gépi habverővel verve közben, egyesével hozzáadom az egész tojásokat. Az állagát kell nézni,mert ugye a tojás lehet kicsi, és közepes is, sőt nagy is, a lényeg,hogy ne legyen folyós, de már nyomózsákból kinyomható legyen.
Csillagcsöves kinyomócsövet használva habzsákba töltöm, és zsírpapírral bélelt tepsibe nyomok belőle, megfelelő távolságba egymástól, hiszen még fognak nőni.
Az ekler fánknál nagyobb macskanyelv, vagy ha úgy tetszik babapiskóta alakot.


A képviselőnél pedig felfelé picit spirálisan ívelve, nyomok halmot.
Forró sütőben kisütöm. Jah, és néha bespriccelek vizet,hogy gőzös legyen a sütő.
Ha kész, még jó, ha nyitva hagyjuk a sütőt, már lekapcsolva, és hagyjuk kicsit "száradni" benne, ez csak arra szolgál,hogy ne essenek össze a magas sütik.
Aztán kalapot vágunk a tetejükről. A belsejét akár ki is lehet kaparni, ha nem elég üreges.
Az ekler fánk kalapját csokiba mártom, majd lecsepegtetem sütőpapírra.(Onnan, ha megdermed, le lehet szedni, és újra fel lehet majd olvasztani).
A képviselő fánk tetejét valahol doboscukorba mártják, vagy azzal spínelik, én csak porcukorral hintettem meg.
A krém mindkettőnél ugyanaz. Én ezt a krémet használom a krémesemhez is:
* 240 g vaníliás pudingpor
* 200 g cukor
* 3 dl víz
* 1 liter víz
* 8 tojásfehérje
* 150 g kristálycukor

Elkészítése a következő. Az 1 l vizet felteszem forrni a 200 g cukorral. Miközben elkezdem felverni a tojásfehérjéket, amik ha félfelvert állapotban vannak, kapnak egy nyakonöntést, mégpedig 150 g kristálycukor formájában. Kemény habot verek belőle.
A vaníliás pudingport csomómentesre keverem a 3 dl vízzel, és mikor forrni kezd a cukros víz, belekeverem, és sűrűre főzöm. Ezután óvatosan még a meleg krémbe keverem a tojáshabot,úgy,hogy össze ne törjön.
Ezután csillagcsöves nyomózsákba töltöm, és a már megskalpolt, kihált fánkokba töltöm.

Ha a krém is kihűlt a fánkokban, jön a tejszín. A képviselőbe sima felvert tejszínt tettem, az eklerbe pedig csokisat. Van, aki kakaóport kever a tejszínhez, én most a megmaradt olvasztott csokimat csurgattam bele.Ez megy a krémekre, majd a tető.




Süssétek meg ti is egyetek egy jót belőle!:)

1 megjegyzés: