2011. április 14., csütörtök

MEDVEHAGYMÁS POGÁCSA

Kaptam egy csokor friss medvehagymát. Hirtelen nem tudtam mit kezdjek vele, de aztán pogácsa lett belőle:)
Hozzávalók:
* 30 g élesztő
* 1 dl tej
* 10 g cukor
* 500 g liszt
* 250 g sütőmargarin v. vaj
* 2 tojássárája
* 1 dl tejföl
* 2 teáskanál só
* 1 csokor medvehagyma

Az élesztőt a cukorral és a tejjel felfuttattam. Közben a margarint elmorzsoltam a liszttel. Hozzáadtam a tojások sárgáját, a sót, a tejfölt, majd a felfuttatott élesztőt is. Jól összegyúrtam az egészet, és hagytam duplájára kelni.
Közben a medvehagymát megmostam, picit leitattam papírtörlővel róla a nedvességet, és vékony csíkokra vágtam, majd keresztbe is szeleteltem rajta.
Amikor a tészta kész volt, kinyújtottam,megszórtam a hagyma felével, majd feltekertem, mint egy bejglit. Aztán kinyújtottam, már azért nem olyan nagyra, csak mégis beledolgozódjon a medvehagyma. Aztán megint megszórtam a maradék hagymával, megint feltekertem, és kinyújtottam. Utólag látva, sok volt az a 1,5-2 cm vastagság, mert akkorák lettek a pogik,hogy inkább kukacoknak hívnám őket, akik kifordultak, vagy leborultak?:)
Na mindegy, olyan 1 cm vastagra azért jó, ha kinyújtjuk. Aztán pogácsaszaggatóval kiszaggattam, sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, majd újabb kelesztés után tojással lekenve készre sütöttem. 180 fokon.
Isteni finom lett, remélem kapok még medvehagymát!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése