2011. június 21., kedd

CITROMOS-KÓKUSZOS MUFFIN

Ez egy nagyom finom muffin, többféleképpen el lehet készíteni. Lehet a kész kihűlt muffinokat citrommázzal leönteni, lehet tejszínhabbal tálalni. Citromfű, vagy citrom, ami még dukál a tálaláshoz. Nekem a citrom elfogyott, mivel azt belereszeltem most.
Szóval az alaprecept, 12 muffinhoz:
* 100 g kristálycukor
* 100 g margarin v. vaj
* 2 tojás
* 2 dl tej
* 250 g liszt
* 1 cs. sütőpor
* 100 g kókuszreszelék
* csipetnyi só
* 1 citrom reszelt héja

A sütőt előmelegítem 180 °C-ra, és a muffinformát kibélelem a kapszlikkal. Nekem most szilikon kapszlijaim vannak, ezért nem volt papír a képeken sem....
Aztán a puha vajat kihabosítom a cukorral, majd egyenként belekeverem a tojásokat is, majd a tejet is hozzáverem. Ezután egy másik tálban összekeverem a többi alapanyagot, azaz a száraz részét, amit már csak óvatosan beleforgatok a vajas masszába.
Kiadagolom a masszát a kapszlikba, majd mehet a sütőbe.
20-25 percig sütöm, de én tűpróbát végzek rajta mindig. Ha cukormáz a szinpatikusabb, akkor a kihűlt muffinba vastagabb hústűvel lyukat szúrok, majd úgy öntöm rá a cukormázat, és rácsra téve hagyon, hogy lecsorogjona  felesleg, amit újra visszaöntök rá. így lesz vastagabb réteg, ami ropoghat a fogunk alatt.
Én most a tejszínes változatot mutattam be, pont ennyi felvert tejszínem maradt............:)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése