2011. február 21., hétfő

SAJTOS ALAGÚT

Ez már ősrégi recept, még a falusi asszonyoktól kaptam, bevált, és több variációval is elkészíthető, családom nagy kedvence lett.
Most ezt sütöttem az este, gondoltam megosztom veletek.
Hozzávalók 96 db-hoz:
* 1 kg (lehet fele sima liszt és fele rétes liszt is, én most így csináltam.)
* 1 evőkanál só
* 6 dl tej
* 2 csomag élesztő (100 g)
* 2 evőkanál cukor
* 2,5 dl olaj

Tölteléknek kb. 1/2 cs. sütőmargarin
Tetejére felvert tojás és reszelt sajt.

Az élesztőt a cukorral a tejben felfuttatom. Egy kelesztő tálba szitálom a lisztet, abban elkeverem a sót. Majd beleöntöm a felfuttatott kovászt és az olajat. Egybegyúrom,majd letakarva meleg helyen duplájára kelesztem.
Ezután 8 egyenlő cipóra osztom. Kb. 2-t kint hagyok, a többit lisztezett folpackba téve hűtőben tárolom, ne keljen túl, amíg sorra kerülnek.
A cipókat vékony körré nyújtom,majd pizzavágóval 12 cikkre vágom.  A cikk külső felébe vágok margarin csíkokat, és kívülről befelé felhajtogatom a kis kifliket. Hagyom pihenni egy kicsit, majd lekenem felvert egész tojással, és megszórom sajttal. 180°C-on sütöm, majd a végén felkapcsolom 220°C-ra,hogy piruljon a sajt is.
Tanács: Ne túl szorosan pakold egymás mellé a sütőpapírral ellátott sütőlemezre, mert még fog kelni.


A fázisfotók már régiek,de szerintem jók azok még szemléltetni :) Margarint nem rakok már annyira vastag csíkot bele,talán ennyi....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése