2011. február 15., kedd

SÓS RUDAK

Először is, ezt a receptet Zalai Kláritól kaptam. Megsütöttem, kipróbáltam, és a fiúk imádták! Sajnos én is sűrűn rájártam.....:( Pedig nem szabadba "nasiznom"...

A recept pedig a következő:
Hozzávalók:
* 1,2 kg rétesliszt
* 6 enyhén púpozott kávéskanál só
* 2 kocka sütőmargarin (azaz 500 g)
* 3-4 evőkanál sertészsír
* 1 nagy doboz tejföl (450 g-os)
* 50 g friss élesztő

A zsiradékokat a liszttel elmorzsolom, majd belemorzsolom az élesztőt is. Egybegyúrom a többi hozzávalóval együtt.
Aztán lisztezett deszkán kinyújtom, és derelyevágóval (vagy pizzavágóval, ahogy tetszik) tetszőleges csíkokat vágok belőle. Csak felfelé fog nőni, úgy kalkuláljatok.
Konkrétan én az egyik felét teljesen lekentem egész tojással,megszórtam reszelt sajttal, és úgy szeleteltem fel,majd raktam tepsibe, és sütöttem meg.
A másik felét pedig kettéosztottam. A technika ugyanez volt, csak az egyik felét szezámmaggal a másikat pedig egész köménnyel szórtam meg. Így sütöttem ki őket. Így egy jó nagy púpos tálcányi sós rágcsánk lett.
A képet már a nagy dézsmálás után készítettem, ennél jóval több sült ki belőle!
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése